dijous, 17 d’abril del 2008

Les Bugaderes

Hi ha un raconet a Reus pel que m'agrada perdre'm i arribar-hi sense voler-ho. És un dels primers llocs que vaig conèixer de la ciutat, tot passejant i badant pels carrers. Aquell dia hi havien pintors exposant i venent les seves obres. Ells ja no hi son, però elles sí.

Son unes noies de pell bruna, que sempre van enfeinades portant roba per rentar amunt i avall.

Son Les Bugaderes de l'escultor reusenc, Artur Aldomà.
Un conjunt escultòric, de bronze, de tres noies que porten la bugada dins d'un cistell.

Les veig caminar tranquiles, orgulloses, qui sap a on van...


Un petit homenatge a totes les dones que durant tants anys van anar a les antigues Basses del Comú, actualment Plaça de les Basses, i a altres saferejos públics, per poder rentar la roba.

7 comentaris:

Jordi Pinyol ha dit...

Als pintors els han desterrat cap a la plaça Evarist Fàbregas, al centre comercial del Pallol. Igual com hi han desterrat també una part de les paradetes de la diada de Sant Jordi.

Ja se sap... manies i obsessions dels nostres governants municipals!

:)

Bon cap de setmana!

Jesús M. Tibau ha dit...

Em fa gràcia, ja que una de les últimes vegades que vaig passejar per Reus, vaig fer un parell de fotos a aquest grup escultòric.

Aprofito per dir-te que afegiré un enllaç al teu blog a la meva relació d'Altres blogs.

aigua ha dit...

Gràcies, jo faré el mateix:)

el nen de les oques ha dit...

es veritat, aquest petit raconet de del casc antic, es com a màgic, sempre que s'hi passa no es pot evitar una mirada a aquestes dones com si els hi diguessim "bon dia!!"

Salut.

Don Vito Corleone ha dit...

Es flipant aquest bloc!!!
m'encanta

aigua ha dit...

Benvingut al planeta aigua gerard gràcies pel teu comentari,però és un bloc molt normal!:)

Jobove - Reus ha dit...

molt bones fotos d'aquesta encantadora plaça del nostre Reus
fas una bona tasca, gràcies

petons