divendres, 21 de novembre del 2008

Mestral

Ja es aquí! ja ha vingut a visitar-nos el vent més típic de Reus. Arriba amb força, traspassant els Pirineus, portant vent fred i fort, seguint la Vall de l'Ebre i passejant-se per terres Reusenques.

Els nascuts en aquestes terres ja el coneixen i l'esperen, però a mí el primer any em va agafar per sorpresa, em perseguia per les cantonades, em despertava a les nits picant les persianes, fins i tot em va voler tirar de la moto......però ara ja et conec Mestral....

Fas ballar els arbres i voleiar les fulles.....

Ets un vent trapella que descabella i aixeca les faldilles, rebrega paraigües i mou els contenidors de lloc quan menys t'ho esperes.....

Fas riure i jugar als nens més agosarats, que es descorden la bata o la jaqueta per fer-la servir de vela.....
I neteges el cel deixan-lo net, clar i d'un blau lluminós.

.......i ara jo també t'espero i et començo a estimar.
"El Vent", es obra de l'escultor Jassans i està situada en un lloc molt especial de Reus, entre la Prioral de Sant Pere i les Peixeteries Velles.

14 comentaris:

MARTELL DE REUS ha dit...

Sóc reusenc de socarrel però això no obsta que consideri aquest horrible vent de seré (del NO, mestral) el pitjor de Reus, mai m'hi acostumaré.

Jobove - Reus ha dit...

també dit Joanet de Prades el Mestral bufa durant un, dos, tres dies i quan començes a tornar-te boig, para

salutacions i petonets

Assumpta ha dit...

Jo l'odio amb totes les meves forces... mentre escric això el sento xiular, gemir, udolar, donar cops, bufar amb una terrible agressivitat...

No sóc de Reus però fa divuit anys que hi visc i és el pitjor que té la ciutat... no m'hi acostumo... és impossible acostumar-se a una cosa que et sobresalta, que no et deixa descansar, que t'empeny, que fa un soroll espantós i et desperta mil vegades...

Com diu MARTELL DE REUS "aquest HORRIBLE vent"

-----------

En quant a les fotos... en saps un munt!! :-))

Agnès Setrill. ha dit...

Doncs jo, com tu,només fa uns anys que sçoc aquí, accepto que aquest vent estava inclòs amb les condicions de viure aquí., i quan bufa,penso en lo bé que estaré quan deixi de bufar, però no l'odio pas, pel que m'han dit, sempre ha estat així!

Striper ha dit...

I suposo que també fa abrigar no?

Anònim ha dit...

Saps que jo no el conec el lloc que em comentes... però si el mestral... es fa notar...

Anònim ha dit...

Doncs a mi m'agrada el mestral. Reus i mestral han anat sempre de la maneta. Entenc que pugui resultar molest a algunes persones, però és el responsable de tenir l'aire net i de que aquesta zona tingui una llum tant especial, la mateixa llum que va encuriosir a Gaudí de petit.
I què me'n dieu de les magnífiques postes de sol que ens regala el mestral cada cop que ens visita? La d'avui sense anar més lluny era per quedar-te una bona estona contemplant-la darrera els vidres.

aigua ha dit...

Benvingut MARTELL DE REUS doncs que et sigui lleu el temps de Mestral :)
Té la mà Joanet de Prades? curiós nom per un vent :)
Pobre Mestral assumpta segur que té coses positives....segur que la roba s'asseca molt aviat! ;) :)))
Benvinguda Agnès, per uns dies que bufa fort el podem aguantar:)després valorem més la calma.
Striper avuí no ha portat gaire fred, però una bufanda i un barret no molesta gents ! :)
cesc Doncs un dia que no bufi aprofita per buscar "El Vent" :)
Estimat mestralet només per poder veure aquestes postes de sol i la lluminositat que deixa el Mestral,paga la pena aguantar una mica ;)

Anònim ha dit...

Llegint com descrius el Mestral, i mirant aquesta escultura tan bonica sembla que la veig ballar al compás de la ventada.

aigua ha dit...

Hola Carme m'encanta aquesta escultura!:)petons

horabaixa ha dit...

Hola Aigua,

Preciosa l'escultura. Creu-me que tinc unes ganes tremendes de venir per Reus. I mirar-les totes les que he conegut per el teu blog.

M'has fet adonar de la bellesa de les obres d'art que teniu al carrer.

Sé però, que serà una visita muda.
Sense els teus subtitols. Que donen una visió tendre, entranyable i molt encertada.

Una forta abraçada

aigua ha dit...

Si necessites una guia parlant ja saps on soc :)horabaixa

Assumpta ha dit...

Jajajaja t'ho prometo que avui hi pensava... com dirien els anglesos és a "nice drying day": un magnífic dia per eixugar la roba :-))

Però ja dura massa, eh? Uffff

M.TeReSa ha dit...

A mi m´encanta el vent, no soc de Girona ni de Reus pero m´agrada sentir la seva força a la meva cara s com si em fes un lifting, jejeje
Bonica obra m´agrada la manera de representar la força d´aquest vent tan vostre.
Un petonasss bonica.